Wyszukaj

Oferta handlowa

 

ALTAREX Sp. J. 1992 - 2014
22 lata doświadczenia Auto ID

Administracja publiczna i szkolnictwo (archiwa, biblioteki)

Automatyczna rejestracja historii obiegu jest szczególnie istotna dla dokumentów zawierających strategiczne lub poufne informacje. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne w instytucjach, gdzie dokumenty są często przenoszone pomiędzy pomieszczeniami, a informacje o ich aktualnej lokalizacji jest wręcz konieczna. Jest to idealne rozwiązanie dla różnego rodzaju archiwów, kancelarii, instytutów badawczych, urzędów, firm audytorskich.
 
Wykorzystanie kodów kreskowych w administracji i szkolnictwie

  • zarządzanie informacjami o księgozbiorach, dokumentach
  • znakowanie księgozbiorów i dokumentów
  • zarządzanie informacją o kliencie (petencie, studencie)
  • kontrola wydawanych książek, dokumentów, zaświadczeń
  • identyfikacja osób i dokumentów ich dotyczących
  • kontrola wejść i wyjść do wspomnianych wyżej placówek
  • zautomatyzowanie procesu inwentaryzacji

 

Korzyści z automatycznej identyfikacji w administracji i szkolnictwie

  • oszczędność czasu
  • zwiększenie bezpieczeństwa
  • wyeliminowanie błędów związanych z wprowadzaniem i odczytem danych
  • lepsze dostosowanie do wymagań klienta
  • łatwy i szybki dostęp do wszystkich niezbędnych baz danych o kliencie
  • szybsza reakcja na zapytania klienta

 

Zalety stosowania RFID w administracji i szkolnictwie

Wszystkie ważne dokumenty i zbiory nośników mogą być łatwo identyfikowane i śledzone przy zastosowaniu technologii RFID. System pozwala użytkownikowi na przeglądanie i weryfikowanie statusu dokumentu, historię obiegu, wypożyczenie i zwrot, sortowanie wg wybranych kluczy oraz najważniejsze aktualną lokalizację w dowolnej chwili.

Identyfikacja osób i kontrola dostępu

Systemy identyfikacji i kontroli dostępu stają się niezbędne w każdej firmie i instytucji. Umożliwiają one ograniczenie dostępu do wybranych pomieszczeń czy stref osobom postronnym i nieuprawnionym.
System działa w oparciu o elementy zbliżeniowe (np. karty, breloczki, itp.), w których pamięci zakodowany jest niepowtarzalny numer seryjny. Po zbliżeniu np. karty do czytnika, urządzenie dekoduje jego numer, identyfikując w ten sposób posiadacza.
 
Wykorzystanie automatycznej identyfikacji:

  • karty identyfikacyjne
  • karty studenckie
  • karty kontroli dostępu
  • karty członkowskie i klubowe
  • karty lojalnościowe i rabatowe
  • identyfikatory w agencjach i instytucjach rządowych
  • identyfikatory na lotniskach
  • prawa jazdy i dowody osobiste
  • karty kontroli dostępu o wysokim poziomie zabezpieczeń (wojsko, policja)

 

Zalety stosowania automatycznej identyfikacji:

  • zwiększenie bezpieczeństwa
  • oszczędność czasu
  • eliminacja błędów
  • szybka i pełna informacja o rejestrowanych „na wejściu” osobach
  • sprawny dostęp do bazy danych o zarejestrowanych osobach (członkach, pacjentach, itp.)
  • szybsza i pełniejsza obsługa klienta

 

Inwentaryzacja

Środki trwałe, księgozbiory, pomoce naukowe, itp., to często dziesiątki, a nawet setki różnego rodzaju pozycji. Aby skutecznie nad nimi panować trudno dzisiaj obyć się bez zastosowania odpowiedniej metody ich oznakowania. Najprostszym i jednocześnie dobrze sprawdzonym sposobem jest znakowanie środków trwałych za pomocą specjalnych etykiet z nadrukowanym kodem kreskowym. 
 
Wykorzystanie kodu kreskowego przy inwentaryzacji:

  • znakowanie wszystkich składników majątkowych etykietami z kodem kreskowym
  • zautomatyzowanie procesu zbierania informacji dotyczących środków trwałych na potrzeby późniejszych kontroli i analiz
  • obsługa wszelkich procesów, w jakich biorą udział środki trwałe, takich jak: wypożyczenie, wydanie do serwisu, częściowa sprzedaż/likwidacja, ulepszenie, przeszacowanie, itp.
  • obsługa amortyzacji

 

Korzyści z  zastosowania kodów kreskowych przy inwentaryzacji:

  • szybka, sprawna i bezbłędna inwentaryzację – spis z natury prowadzony przy wykorzystaniu mobilnych terminali z czytnikiem kodu kreskowego
  • eliminacja ewentualnych pomyłek przy identyfikacji
  • kilkukrotne skrócenie czasu prowadzenia inwentaryzacji
  • ochrona sprzętu przed niepożądanym lub nieuczciwym przeklejaniem etykiet przez pracowników firmy

 

Zastosowania RFID przy inwentaryzacji:

  • znakowanie wartościowych środków trwałych jednostki znacznikami RFID:
  • poszukiwanie przedmiotów, które nie znalazły się na właściwym dla nich miejscu.
  • informacja on-line o lokalizacji przedmiotu, ilości w magazynie oraz jego aktualnym użytkowniku
  • zabezpieczanie przed nieautoryzowanym przemieszczaniem środków trwałych
  • znakowanie drogiego sprzętu komputerowego, laptopów, sprzętu laboratoryjnego ale również dzieł sztuki i wartościowych przedmiotów codziennego użytku

 

Korzyści z zastosowania RFID przy inwentaryzacji:

  • łatwa identyfikacja
  • pełna kontrola nad aktualnym wykorzystaniem
  • kontrola nad lokalizacją wartościowych zasobów materialnych
  • łatwe i szybkie poszukiwanie przedmiotów, które zmieniły swoje dotychczasowe miejsce
  • zwiększenie szybkości procesu
  • zmniejszenie ilości błędów
  • zwiększenie bezpieczeństwa

 

Najczęściej wykorzystywany w administracji i szkolnictwie sprzęt Auto ID:

 

© 2010 Altarex. All Rights Reserved
Projekt & cms: www.zstudio.pl